Logó-készítés

Láttad az Amerika kapitány: Az első bosszúálló (2011) filmet? Én először csak az előzetesét, majd amikor a filmet néztem, alig bírtam kivárni, mikor kapja már meg a főszereplő a régi, egyszerű kis pajzs helyett az előzetesben szereplő hatalmas kerek pajzsot, aminek amúgy brutál-jó lett a dizájnja és ami tulajdonképpen a figura logója is lett egyben. Egészen felvillanyozott, de nem csak engem - ha az ő jelével találkoznak az emberek, akkor nagy eséllyel tudni fogják, miről/kiről van szó.

Szóval ezt csinálja egy logó: pozicionál és elad. Ahogy elad az Amerika kapitány logója egy csomó mindent, így egy vállalkozás logója is eladja a terméket, a szolgáltatást, magát a vállalkozást – az ügyfeleknek. És valljuk be, ez utóbbiak miatt sikeres egy vállalkozás.

Minek nekem logó?

Vajon mennyire lett volna sikeres az Amerika kapitány a rajta díszelgő logók nélkül? Szerintem egy kék ruhában szaladgáló kigyúrt muksón kívül nem sokra emlékeznének belőle. De akár említhetném itt a McDonalds-ot, SONY-t, HP-t vagy akármelyik céget – megfelelő logó nélkül max középszerű vállalkozások lennének.

Felmerül a kérdés: kell-e neked logó? Egyáltalán minek kell logó? Hadd hozzak erre egy példát: 1855-ben Angliában valaki megrajzolta a Bass sör – amúgy nagyon egyszerű, de annál eredetibb – logóját. Ezentúl minden üvegen és egyéb helyeken ez köszönt vissza az emberekre, az eredmény pedig magáért beszél: túl azon, hogy az egész brit birodalomban ismertté vált, alig néhány év múlva már évi 1,5 millió hordó sört adtak el világszerte! Vajon mire mentek volna logó nélkül? És vajon mire mentek azok a vállalatok, akiknek nem volt ilyen márkajelzésük? Talán tudod is a választ. Szóval kell egy vállalkozásnak logó? Szerintem nagyon is!

Kinek ajánlott?

A válasz egyszerű: mindenkinek, aki észrevehetővé akar válni a piacon. Egy cégnek kötelező! Egy egyéni vállalkozónak pedig erősen ajánlott, főleg ha jelen van az interneten egy weboldallal. De akár a szórólapjaira, névjegykártyára, pólójára is felrakhatja és akkor még jobban rögzül az emberekben a márkája.

Azt mondják, hogy min. 7-szer kell lássunk valamilyen infót, hogy az rögzüljön is bennünk. Ha nincs ilyen figyelemfelkeltő jelzésed, vajon hogyan rögzül az emberekben, mivel is foglalkozol?

Múltkor megkeresett egy cég, akinek logót terveztem, majd miután elkészültem vele,  az egész gépparkra rá lett téve a logó matrica formájában, így bármerre mennek autókkal vagy a gépeikkel, mindenhol reklámozzák magukat – ingyen! Mert ugyebár a logót csak egyszer kell megcsinálni, utána korlátlan számú helyen fel lehet azt használni, és az már ingyenreklám!

Hogyan készül az új logód?

  • igényfelmérés - minden megrendelés esetében tájékozódnom kell az adott cégről, vállalkozásról, annak tevékenységéről, mit tart fontosnak a Megrendelő magáról, a cégéről, termékükről stb, mindezt egy kérdőív formájában küldöm el a Megrendelőknek, amire érdemes minél alaposabban válaszolni, hiszen a válaszok alapján lesz rálátásom a cégre, így az is körvonalazódik, hogy milyen jellege legyen a későbbi céglogónak
  • tervrajzok készítése - azaz az előzetes igényfelmérés során hozzám eljutott információkból elkészítek több ceruzarajzot, tervet, melyeket aztán elküldök (email-ben) a Megrendelőnek véleményezésre, vagyis hogy melyik tervrajzok tetszenek neki leginkább. Ezek a skiccek kissé még kezdetlegesnek tűnnek a kész logóhoz képest, szóval nem kell megijedni, mert ezek még csak tervek!
  • egyeztetés - ebben a fázisban a Megrendelő jelzi felém a véleményét, meglátásait az elküldött logótervekkel kapcsolatban, melyikek tetszenek neki, ha szükséges változtatni valamelyiken, akkor azt is, illetve megbeszéljük vagy lelevelezzük, hogy milyen feliratot, formákat, színvilágot részesítene előnyben.
  • tervek véglegesítése - amikor is a kiválasztott tervrajzok alapján elkészítem a már akár fel is használható logót,  2-3 verziót is (a kiválasztott csomagtól függően), illetve még egyszer pontosítjuk, legyen-e valamilyen változtatás, mennyire jó ez az irány
  • átadás - kész logó(k) átadása, ami szintén az előre kiválasztott csomagoktól függően történhet kizárólag csak email-ben vagy DVD-n, illetve nyugtázzuk a közös projektünk sikerességét 🙂

Szóval nagyjából ennyi a folyamat.

Mikorra lesz kész?

Hogy időben mit is jelent ez: nos, elég változó, néhány naptól 1 hétig terjedhet, attól függően, hogy mennyire gördülékeny a kölcsönös kommunikáció. Előfordul, hogy egy ügyfél nagyon elfoglalt és nem tud azonnal visszajelezni nekem, de ami engem,  amennyire tőlem telik, igyekszem minél hamarabb elkészülni.

A tényleges elkészítési folyamat a legtöbb esetben kevesebb időt vesz igénybe, mint az igényfelmérés, egyeztetések, finomítások, ugyanakkor érdemes ezekre több időt is szánni, hiszen ekkor kerül meghatározásra sok lényeges tervezési szempont. Maga a logó elkészítése viszont elég hamar megy, főleg ha előtte mindent alaposan átbeszéltünk a Megrendelővel.

Mennyibe kerül?

Hogy átláthatóbb legyen a dolog, készítettem különböző csomagajánlatokat, amelyekből mindenki kiválaszthatja a számára leginkább megfelelőt.

Íme a csomagok:

ALAP
csomag
19.900 Ft

2 terv kidolgozása

verziók: jpg, png

átadás email-ben

+ látványterv dizájn

EXTRA
csomag
69.900 Ft

5 terv kidolgozása

verziók: jpg, png, ai, eps, tif, pdf

átadás email-ben és DVD-n

+ látványdizájn + 1 névjegyterv

*magyarázat a fenti táblázathoz:

  • 1. sor: az elküldött ceruza tervekből kiválasztott skicc hány változatát csinálom meg végleges verzióban
  • 2. sor: jpg="normál" kép fehér háttérrel, png=fehér helyett áttetsző háttérrel, ai és eps=vektorgrafikus formátumok, plakátokhoz, molinókhoz illetve matricákhoz, pólóra nyomtatáshoz/varráshoz szükséges formátumok, tif=nyomdai nagyformátum, pdf=szintén nyomdai verzió
  • 3. sor: email-ben küldésnél egy tömörített mappába összeszedve küldöm át az anyagokat, míg DVD-n küldésnél egy nyomtatott cimkéjű lemezre írom fel több formátumban a logókat
  • 4. sor: látványtervdizájn azt jelenti, hogy néhány anyagtextúrára ráteszem digitálisan a logót, azaz pl hogyan nézne ki rusztikus papíron, fémen, vagy éppen hasított bőrön az adott logó. Az EXTRA csomagnál külön (kétoldalas) névjegykártya tervet is készítek.

Summa summarum…

Nos, milyen logót szeretnél magadnak / a cégednek? Betűlogó, grafikus logó, vegyes logó? Milyen felirat legyen benne? A vállalkozásod milyen arculatát jelenítse meg?

Mindezekre és további kérdésekre szükséges válaszolnod, hogy azok alapján meg tudjam tervezni a logódat. Előbb viszont válaszd ki, hogy a fentiek közül melyik az a csomag, amelyik a leginkább megfelel az igényeidnek, majd küldd el azt nekem az alatta levő űrlap kitöltésével és már neki is látunk a vadonatúj logód elkészítésének!

Melyik csomag érdekel?

Itt megrendelheted a csomagodat:

* -gal jelölteket szükséges kitölteni





Segédlet a megrendeléshez:

  • A mellékelt űrlapot töltsd ki, majd válaszd ki a lenyíló listában, hogy melyik az a csomag, amelyik a te igényeidnek megfelel. Majd az 'Elküld' gombra kattintva perceken belül meg is kapom.
  • Ezután a megadott email címedre elküldöm az igényfelmérő lapot, amit alaposan áttanulmányozva tölts ki, minden fontos részletre kitérve, ezzel is segítve a tervezési munkámat. Ebben a levélben egyidejűleg megadom a számlaszámomat, ahova a kiválasztott csomag árának előlegét (csomagár 50%-a) át tudod utalni.
  • Miután kitöltötted az Igényfelmérő lapot, küldd vissza az email címemre, én pedig áttanulmányozva hamarosan válaszolok és küldöm az előzetes terveket.
  • Ezek után pedig még 1-2 levélváltás vagy telefonbeszélgetés alapján elkészülnek a végleges logók, amiket küldök is email-ben és/vagy DVD-n csomagtól függően.

Eddigi munkáim:

Ide irhatsz kommentet!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.